TECHNICAL REFERENCE INFORMATION ALTERNATOR TYPICAL CONNECTIONS & WIRING DIAGRAM |
|
The wiring diagrams show below are typical and for references only. For specyfic wirring diagrams or information, please contact the Technical Helpline. Schematy połączeń pokazane niżej są typowe i służą tylko do referencji. Dla specyficznych/specjalnych podłączeń lub informacji proszę skontaktować się z naszą techniczną linią telefoniczną. |
|
Typical wiring diagram for AVi 128 alternators. Typowe schemat połączeń alternatorów AVi 128. |
|
Typical wiring diagram for AVi 128 alternators. Typowe schemat połączeń alternatorów AVi 128. |
|
Typical wiring diagram for AVi 128 alternators. Typowe schemat połączeń alternatorów AVi 128. |
|
Typowe połączenie alterntora chłodni / ThermoKing. FIELD CONNECTION Thermoking applications only. The F terminal is connected to Thermoking controller. Dotyczy tylko aplikacji Thermoking. Wyjście F jest podłączone do kontrolera Thermoking. |
|
BATTERYLESS This type of alternator is used to supply power to operate fixed load auxiliary system, eg. air conditioning. Note: Not for use as part of charging system. BEZ AKUMULATORA Ten typ alternatora jest wykorzystywany do zaopatrzenia w dodatkową moc systemu o stałym/dodatkowym obciążeniu np. klimatyzacji. Informacja: Nie można wykorzystać tego jako (osobnej) części systemu ładowania. |
|
FIELD ISOLATION This option is supplied with a F - terminal, for use with battery / filed isolator swich. |
|
NCB2 TYPE This is an earth return alternator. The vehicle harness plugs directly into the regulator connection. The regulator may interact with the vehicle ECU. These regulators are not interchangeable as some functions vary depending on vehicle. Ensure the correct regulator / alternator is specified. |
|
Multiple applications are common placed where high current demand is required, typically on coaches. It is important the regulator voltage of the alternators used are matched, failure to do so would cause one of the alternators to shutdown. In addition it also important that the lenght of cables for the two alternators be kept the same to ensure that the voltage drops in the lines are identical ( or as close as possible). The voltage drops must not exceed 1.0V. Zastosowanie kilku alternatorów są popularne tam gdzie wymagane jest duże obciążenie/prąd ładowania, zazwyczaj np. w autobusach. Bardzo ważne jest aby regulatory w tych alternatorach były dopasowane, nie spełnienie tego warunku doprowadzi do wyłączenia jednego z alternatorów. Dodatkowo ważne jest aby długość kabli/przewodów oby dwu alternatorów były takie same (lub zbliżone) aby spadek napięcia na kablach był identyczny . Napięcie nie może spaść poniżej 1.0V. |
|
TWIN APPLICATION Two (or more) alternators paried to deliver high current output. PODWÓJNE ZASTOSOWANIE Dwa (lub więcej) alternatory połączone aby dostarczyć wysoki prąd na wyjściu. |
|
EARTH RETURN The negative circuit is supplied through the vehicle chassisand the alternator frame. |
|
INSULATED RETURN The negative circuit is isolated from alternator frame and vehicle chassis. |
|
Typical wiring diagram for 8LHA/BLD/BLP/LBA/LBP series alternator without lamp driver circuit. Typowy schemat połączenia dla alternatorów serii 8LHA/BLD/BLP/LBA/LBP bez lampki kontrolnej. |
|
Wiring diagram for BLD/BLP/LBA/LBP series alternator with lamp driver circuit. Schemat połączenia dla serii alternatorów BLD/BLP/LBA/LBP z lampką kontrolną. |
|
TECHNICAL REFERENCE INFORMATION STARTER MOTOR TYPICAL CONNECTIONS & WIRING DIAGRAM |
|
The wiring diagrams show below are typical and for references only. For specyfic wirring diagrams or information, please contact the Technical Helpline. Schematy połączeń pokazane niżej są typowe i służą tylko do referencji. Dla specyficznych/specjalnych podłączeń lub informacji proszę skontaktować się z naszą techniczną linią telefoniczną. |
|
The fitment of a Starter lockout unit is recommended to prevent energising of starter motor whilst engine is running. | |
EARTH RETURN The negative circuit is supplied through the vehicle chassis and the starter motor frame. |
|
INSULATED RETURN The negative circuit is isolated from starter motor frame and vehicles chassis |
|
AUXILIARY SOLENOID Used on gear reduction starters due to high current in solenoid. |